2010年7月3日 星期六

橘色狂熱世足賽-- Orange fever

 

在普遍看好巴西隊的情況下,馬丁自己也覺得贏面不大,所以他只找了自己人來家裡看足球,

以避免輸球的尷尬,沒想到荷蘭隊跌破大家的眼鏡,勇闖四強,真是讓馬丁興奮極了,大家在球

賽後心情雀躍,於是就拍下這張2010世足荷蘭進四強的見證照。

 

挺荷蘭隊的橘色部隊,哈哈! After Holland team beat down Brazil in quarter final,

we took a picture with everyone in orange.

 

 

妮娜早早就被穿上橘色球衣囉! 球衣的荷蘭文寫著" 噓~我和爸爸正在看足球賽"

 

Karina already being dressed in orange romptje to cheer for Holland team.



 

賽後很多人打我手機跟我說恭喜,還滿好玩的,因為老公是荷蘭人的緣故,讓我的

家人和朋友也一起挺荷蘭隊,也讓他們增加了對世足的參與感,荷蘭隊繼續加油吧!

After the match, my family and my friends all call me to congratulate

me, because of Martijn they all cheer for Holland team, they are also

happy for Holland's victory, it's really nice to know that they also watched

the game and cheer for for Holland team.


 

2 則留言:

  1. 連我完全不熱衷的局外人,也因為馬丁是荷蘭人而破天荒看完球賽!! :))

    I never watch the football before, but because of Martijn, I completed it as the first time in my life!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你是特別為了讓馬丁看懂,才特別寫英文的嗎? 我立刻叫他看了喔! :))

      刪除